صبحِ زمستاني صبحِ زمستاني .

صبحِ زمستاني

انواع متداول رولبرينگ و كاربرد آنها

انواع متداول رولبرينگ و كاربرد آنها

رولبرينگ كروي

ياتاقان‌هاي غلتكي كروي ممكن است روشي جذاب براي توصيف بلبرينگ به نظر برسد، اما در واقع كاملاً متفاوت هستند. در واقع، رولبرينگ‌هاي كروي از بيرون به هيچ وجه كروي به نظر نمي‌رسند – به اين دليل نامگذاري شده‌اند كه شكل داخلي حلقه بيروني آنها كروي است و همچنين غلتك‌هاي داخل آن نيز كروي است.

 

رولبرينگ هاي كروي براي تحمل بارهاي سنگين در سرعت هاي آهسته تا متوسط ​​مفيد هستند – به ويژه در شرايطي كه زاويه اي نادرست است، زيرا ماهيت گرد ياتاقان ها و لبه داخلي حلقه بيروني پراكندگي نيروهاي حاصل را آسان تر مي كند. معمولاً آنها را به جاي چرخ ها در جعبه دنده و ستون فرمان خواهيد يافت.

بهترين براي موقعيت هايي با:

  • بارهاي سنگين با سرعت متوسط
  • نيروهاي ايجاد شده توسط ناهماهنگي زاويه اي

جايي كه آنها در وسيله نقليه شما استفاده مي شوند:

  • جعبه دنده
  • ستون هاي فرمان

رولبرينگ استوانه اي

ياتاقان‌هاي غلتكي استوانه‌اي به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند كه ياتاقان‌ها را مستقيماً با راهروهاي رينگ داخلي هماهنگ مي‌كنند. آنها طراحي بسيار ساده اي دارند كه آنها را به يكي از ساده ترين انواع رولبرينگ تبديل مي كند.

 

نحوه ساخت رولبرينگ هاي استوانه اي آنها را در تحمل بارهاي شعاعي حتي در سرعت هاي بالا بسيار موثر مي كند. به همين دليل است كه اغلب ياتاقان هاي استوانه اي روي چرخ هاي متحرك اكثر وسايل نقليه جاده اي پيدا مي كنيد.

بهترين براي موقعيت هايي با:

  • بارهاي شعاعي
  • برنامه هاي كاربردي با سرعت بالا

جايي كه آنها در وسيله نقليه شما استفاده مي شوند:

  • چرخ هاي محرك

غلتك مخروطي

رولبرينگ هاي مخروطي شبيه به ياتاقان هاي استوانه اي هستند، اما حلقه هاي داخلي و خارجي آن ها به صورت مخروط مخروطي و همچنين خود غلتك ها طراحي شده اند. از آنجايي كه سطوح باربر رولبرينگ هاي مخروطي زاويه دار هستند، مي توانند مقدار معيني از بارهاي محوري و همچنين شعاعي را تحمل كنند.

 

شما اغلب ياتاقان هاي غلتكي مخروطي را در چرخ هاي خودروي بدون محرك مي بينيد كه مي توانند در جلو يا عقب باشند (بسته به اينكه خودروها داراي طرح هاي ديفرانسيل جلو يا عقب هستند). ياطاقان غلتكي مخروطي اغلب به صورت جفتي كه پشت به پشت چيده شده اند براي اين كاربردها استفاده مي شود كه به آنها اجازه مي دهد نيروهاي محوري را در هر جهت كنترل كنند.

بهترين براي موقعيت هايي با:

  • بارهاي محوري و شعاعي
  • برنامه هاي كاربردي با سرعت بالا

جايي كه آنها در وسيله نقليه شما استفاده مي شوند:

  • چرخ هاي غير محركه

بلبرينگ سوزني

غلتك هاي سوزني از غلتك هايي استفاده مي كنند كه به طور قابل توجهي بلندتر و نازك تر از غلتك هاي استاندارد هستند. در حالي كه يك غلتك معمولي فقط كمي گسترده تر از طول آن است، بيشتر غلتك هاي سوزني حداقل چهار برابر طولشان عرض دارند. http://gg.gg/17n406

 

غلتك سوزني به دليل اندازه نسبتا فشرده خود، براي كاهش اصطكاك در محيط هاي با فضاي محدود بسيار مفيد است. شما اغلب آنها را در گيربكس هاي خودكار خودرو، و همچنين چرخاننده بازو، كمپرسورها و پمپ ها خواهيد يافت.

بهترين براي موقعيت هايي با:

  • اصطكاك بالا
  • فضاي محدود

جايي كه آنها در وسيله نقليه شما استفاده مي شوند:

  • گيربكس هاي اتوماتيك
  • محورهاي بازوي راكر
  • كمپرسورها
  • پمپ ها

هرچه بيشتر در مورد انواع مختلف بلبرينگ ها بدانيد، خريد قطعات جايگزين براي وسيله نقليه خود در صورت نياز آسان تر است. اما ساده‌ترين راه براي يافتن بلبرينگ‌هايي كه ضمانت مناسبي براي ماشين يا كاميون شما دارند، استفاده از ابزار آنلاين مفيد ما است – كافي است مدل، مدل و سال را وصل كنيد تا بلبرينگ‌ها و توپي‌هاي چرخ سازگار را ببينيد كه با ماشينكاري دقيق و طراحي شده‌اند.

منبع :  بازرگاني اسپين بلبرينگ

https://www.zotero.org/rochaanish4

https://www.tripadvisor.com/Profile/59riyaa

https://www.4shared.com/u/SvKKgqlR/RochaAnish4.html

https://www.indiegogo.com/individuals/35479946

https://www.mixcloud.com/RochaAnish4/

https://www.sbnation.com/users/RochaAnish4

https://www.liveinternet.ru/stat/spinbt.com/

https://unsplash.com/@rochaanish4

https://www.evernote.com/shard/s597/sh/1e64f1c3-3c4d-4bf2-944d-1bbf9cb029d3/HZjcfpmJwvAM0CQ1iGmTxabB9_ReGR0_VvbUBwfgRVUKPh7wHknJJIvv4A

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/e9b3eec5-ab51-4f0a-a7b2-53bfa5eae3c8/Riya-A

https://www.fanfiction.net/u/16004227/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۵:۵۰ توسط:sam موضوع:

شامپو بدون سولفات يعني چي؟ و چه مزايايي دارد؟

شامپو بدون سولفات يعني چي؟ و چه مزايايي دارد؟

 

اگر به دنبال بهبود وضعيت موهايتان هستيد و مي‌خواهيد از موهايي سالم‌تر و براق‌تر برخوردار شويد، شايد به شامپوهاي بدون سولفات علاقه‌مند شده‌ايد. اما شايد سوالاتي در ذهنتان داريد، مثل اينكه شامپو بدون سولفات چيست و چه مزايايي دارد؟

 

شامپو بدون سولفات چيست؟

 

شامپوهاي بدون سولفات اصطلاحي است كه به انواع شامپوهايي اطلاق مي‌شود كه حاوي سولفات‌هاي سخت نمي‌باشند. سولفات‌ها گروهي از مواد شوينده هستند كه در اكثر شامپوها به عنوان تصفيه‌كننده و سازنده حباب مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اصولاً سولفات‌ها دو نوع عمده دارند: سديم لوريل سولفات (SLS) و سديم لورث سولفات (SLES). اين مواد از نظر شيميايي خيلي قوي هستند و در شستشوي موها و تميزي آن‌ها موثر هستند.

o769199_What_does_sulfate-free_shampoo_mean.jpg

مزاياي استفاده از شامپو بدون سولفات

 

استفاده از شامپوهاي بدون سولفات مي‌تواند به موهاي شما مزاياي زيادي ارائه دهد. در زير به برخي از مزايا و اهميت استفاده از اين نوع شامپوها مي‌پردازيم.  اگر مي خواهيد مطالب بيشتري درباره شامپو سولفات بدانيد به اصيل بخريد سر بزنيد.

 

حفاظت از رنگ مو

 

يكي از مزاياي بزرگ استفاده از شامپو بدون سولفات براي افرادي كه موهاي رنگي دارند، حفاظت از رنگ مو است. سولفات‌ها مي‌توانند رنگ مو را به سرعت از موها بُرند و باعث سرخ شدن و از بين رفتن رنگ مي‌شوند. اما شامپوهاي بدون سولفات به موها آسيب كمتري وارد مي‌كنند و رنگ مو را به مدت طولاني‌تري حفظ مي‌كنند.

 

جلوگيري از خشكي مو

 

شامپوهاي حاوي سولفات ممكن است باعث خشكي مو شوند. اين ممكن است به ويژه براي افرادي كه موهاي خشكي دارند، مشكل‌ساز باشد. اما شامپوهاي بدون سولفات ملايم‌تر عمل مي‌كنند و موها را از خشكي حفظ مي‌كنند.

 

كاهش التهاب پوست سر

 

سولفات‌ها مي‌توانند باعث تحريك پوست سر شوند و در برخي موارد منجر به التهاب پوست سر شوند. استفاده از شامپو بدون سولفات مي‌تواند به كاهش اين مشكلات كمك كند و پوست سر را بهترين حالت ممكن حفظ كند.

 

نكات مهم در انتخاب شامپو بدون سولفات

 

اكنون كه مزايا و اهميت استفاده از شامپوهاي بدون سولفات را مورد بررسي قرار داديم، به نكاتي كه در انتخاب و استفاده از اين نوع شامپوها بايد در نظر داشته باشيد، مي‌پردازيم.

 

تركيب مواد موجود در شامپو

 

وقتي شامپو بدون سولفاتي انتخاب مي‌كنيد، به تركيب مواد موجود در آن دقت كنيد. مطمئن شويد كه شامپو فاقد سولفات‌هاست و در عوض از مواد طبيعي و ملايم براي شستشوي موها استفاده مي‌شود.

 

نوع مو

 

نوع موهاي شما نيز در انتخاب شامپو بدون سولفات تأثيرگذار است. برخي از اين شامپوها براي موهاي خشك و آسيب‌ديده مناسب‌تر هستند، در حالي كه برخي ديگر براي موهاي رنگي يا موهاي چرب بهتر عمل مي‌كنند. بنابراين، مطمئن شويد كه شامپوي انتخابي با نوع موهايتان سازگار است.

 

تناسب با نيازهاي شما

 

همچنين، در انتخاب شامپو بدون سولفات، به نيازهاي خود توجه كنيد. آيا مي‌خواهيد موهاي خود را تقويت كنيد يا به حالت اضافي و براقي دهيد؟ به محصولاتي كه ادعا مي‌كنند نيازهاي شما را برآورده مي‌كنند، توجه كنيد.

 

نتيجه گيري

 

شامپو بدون سولفات يك گزينه عالي براي حفظ سلامتي و زيبائي موهاي شماست. اين نوع شامپوها مي‌توانند به حفظ رنگ مو، جلوگيري از خشكي مو، و كاهش التهاب پوست سر كمك كنند. انتخاب شامپوي مناسب بر اساس تركيب مواد، نوع مو و نيازهاي شما بسيار مهم است. حالا كه اطلاعات كاملي از مزايا و نكات مربوط به شامپوهاي بدون سولفات داريد، مي‌توانيد انتخاب درستي براي موهايتان داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۵:۲۹ توسط:sam موضوع:

هنر و تكنولوژي توليد قطعات پلاستيك

هنر و تكنولوژي توليد قطعات پلاستيك

سلام به همه‌ي خوانندگان عزيز. امروز در مقاله‌اي تازه و جذاب به بررسي دنياي توليد قطعات پلاستيك خواهيم پرداخت. توليد قطعات پلاستيك، يكي از بخش‌هاي مهم صنعتي است كه در زمينه‌هاي مختلف از اسباب بازي تا خودروسازي و پزشكي از آن استفاده مي‌شود. اما چگونه اين قطعات توليد مي‌شوند و چه چيزهايي در پس كار توليد اين قطعات پلاستيكي قرار دارد؟

شروع با طراحي قطعه

قبل از هر چيز، همه چيز با طراحي قطعه آغاز مي‌شود. در اين مرحله مهندسان و طراحان با دقت به ايجاد طرح و مدل قطعه پلاستيكي مي‌پردازند. طراحي به شكل، اندازه، جزئيات و مواد مورد استفاده در قطعه توجه دارد. از اينجا به ساخت يك قالب خوب نياز است.

ساخت قالب: هنر تخصصي

قالب‌سازي يك هنر تخصصي است كه به شكل قالب‌هاي فلزي انجام مي‌شود. اين قالب‌ها مانند قالب‌هاي تزريق پلاستيك، قالب‌هاي فورجينگ، يا قالب‌هاي توليد قطعات خودرو مي‌توانند باشند. ساخت يك قالب دقيق و با كيفيت نيازمند دقت بسياري است. هر ايرادي در قالب ممكن است به مشكلات در توليد نهايي منجر شود.

مواد مورد استفاده: رمز موفقيت

يكي از عوامل مهم در توليد قطعات پلاستيك، انتخاب مواد مناسب است. معمولاً از موادي مانند پلي‌پروپيلن، پلي‌اتيلن، يا پلي‌كربنات براي توليد قطعات پلاستيكي استفاده مي‌شود. انتخاب مواد با كيفيت و مقاوم منجر به ايجاد قطعاتي مي‌شود كه تحت فشار و دماهاي مختلف توانمندي عالي دارند.

فرآيند تزريق پلاستيك

تزريق پلاستيك يكي از روش‌هاي اصلي توليد قطعات پلاستيكي است. در اين روش، ماده پلاستيكي به شكل داغ و نرم در دستگاه تزريق پلاستيك آماده مي‌شود. سپس ماده به قالب تزريق پمپ مي‌شود. با فشار بالا و دماهاي مناسب، ماده پلاستيكي به دقت داخل قالب تزريق مي‌شود. سپس پس از خنك‌سازي، قطعه نهايي از قالب خارج مي‌شود.

كيفيت و كنترل مراحل توليد

http://s.ecmaps.de/MjWXd

https://did.li/FwmIw

كيفيت در توليد قطعات پلاستيك بسيار مهم است. كنترل مراحل توليد و انجام آزمون‌هاي كيفيت در هر مرحله از فرآيند توليد باعث مي‌شود تا قطعات با كيفيت و بي‌نقص توليد شوند. همچنين، رعايت استانداردهاي مربوط به كيفيت و ايمني نيز از اهميت بسياري برخوردار است.

استفاده از قطعات پلاستيكي

قطعات پلاستيكي در زندگي روزمره ما جايگاه ويژه‌اي دارند. از اسباب بازي‌هاي كودكانه تا قطعات خودرو و وسايل پزشكي، از اين قطعات در همه‌جا استفاده مي‌شود. آن‌ها باعث تسهيل زندگي ما مي‌شوند و در بسياري از صنايع نقش كليدي ايفا مي‌كنند.

پايان كار توليد

با اين مقاله به نقش توليد قطعات پلاستيك در صنعت و زندگي روزمره پي برديم. اين فرآيند تركيبي از هنر و تكنولوژي است كه با دقت بالا و كيفيت منجر به توليد محصولاتي با كارايي و عمر مفيد بالا مي‌شود. تلاش و توجه به جزئيات در همه مراحل از طراحي تا تزريق، كليد موفقيت در توليد قطعات پلاستيكي مي‌باشد. اميدوارم كه اين مقاله به شما اطلاعات جديدي ارائه داده باشد و شما همچنين به اهميت قطعات پلاستيكي در زندگي روزمره پي ببريد.

https://coub.com/5fb474e8d50a398085f7

https://giphy.com/channel/SairaShanic3

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/4be7385e-64ec-4c7f-a3f6-4e748d018889/Simeon-J

https://www.fanfiction.net/u/16037705/

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/SairaShanic3

https://www.spreaker.com/user/17410808

https://justpaste.it/2px1n

https://www.atlasobscura.com/users/sairashanic3

https://www.blogtalkradio.com/sairashanic3

https://www.viki.com/users/sairashanic3_91/about

https://visual.ly/users/sairashanic3/portfolio

https://www.wikidot.com/user:info/sairashanic3

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۵۵:۱۰ توسط:sam موضوع:

چرا ماشين جوش مي آورد و هزينه تعمير واشر سرسيلندر خودرو چقدر است؟

چرا ماشين جوش مي آورد و هزينه تعمير واشر سرسيلندر خودرو چقدر است؟

 

 

يكي از اصلي ترين مشكلاتي كه خودرو را در تابستان تهديد ميكند جوش آوردن است. جوش آوردن ماشين ميتواند آسيب هاي جدي به قطعات خودرو وارد كند و هزينه هنگفتي به گردن شما بي اندازد. با توجه به روند رو به رشد دماي هوا و گرمتر شدن هر ساله تابستان بايد با مواردي كه باعث جوش آوردن خودرو ميشود آشنا باشيد تا بتوانيد جلو اين اتفاق را تا حد ممكن بگيريد.

جوش آوردن ماشين به چه معنا است؟

زماني كه به هر دليل درجه حرارت موتور خودرو از حد استاندارد بيشتر شود به اصطلاح ميگويند خودرو جوش آورده است. با گرم شدن بيش از اندازه موتو خودرو، مايع خنك كننده به نقطه جوش خود ميرسد و ديگر قادر به خنك كردن موتور نيست. اين افزايش درجه حرارت باعث ميشود تا آسيب هاي جدي به قطعات موتوري خودرو وارد شده و در نهايت موتور كارايي خود را از دست بدهد.

بررسي دلايل جوش آوردن ماشين

در اينجا پس از بررسي چندين سايت مختلف كه به توضيح اين مشكل پرداخته بودند، با توجه به كامل، دقيق و كاربردي بودن مطالب مجله يدك يار با استناد به آن بايد گفت، رايج ترين دلايل جوش آوردن ماشين عبارت اند از:

1-  خرابي رادياتور ماشين

2-  درست كار نكردن فن رادياتور

3-  گرفتگي مسير حركت آب در سيستم خنك كننده موتور

4-  استفاده از مايع خنك كننده نا مناسب

5-  كم يا زياد بودن مايع خنك كننده

6-  نشتي در سيستم خنك كننده

7-  خرابي واتر پمپ

8-  خرابي ترموستات

 

http://s.ecmaps.de/2rxWd

 

به صورت كلي بايد گفت هر مشكلي كه باعث شود تا سيستم خنك كننده موتور نتواند وظيفه خود را به خوبي انجام دهد، نتيجتا باعث جوش آوردن خودرو خواهد شد. 8 مورد بالا از رايج ترين دلايل جوش آوردن خودرواست. در صورت تمايل براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد هر يك از موارد بالا و آنكه در زمان جوش آوردن ماشين بايد چكار كرد، به مقاله مرتبط در مجله يدك يار مراجعه كنيد.

جوش آوردن باعث خرابي چه قطعاتي ميشود؟

جوش آوردن خودرو باعث بالا رفتن دماي موتور و در نتيجه خراب شدن قطعات زيادي خواهد شد. اين اتفاق در خودرو هاي مختلف بسته به كيفيت قطعات ميتواند خسارت متفاوتي به بار آورد. اما رايج ترين قطعاتي كه پس از جوش آوردن ماشين آسيب ميبينند را در اين بخش معرفي خواهيم كرد:

1-  واشر سرسيلندر: اولين قطعه اي كه هنگام جوش آوردن ماشين آسيب خواهد ديد واشر سر سيلندر است.

2-  ياتاقان متحرك و ثابت: در گرماي بالا، ياتاقان هاي كارايي خود را از دست داده و نياز به تعويض پيدا خواهند كرد.

3-  رينگ پيستون: در صورتي كه هنگام جوش آوردن خودرو را خاموش كنيد احتمال چسبيدن رينگ موتور به ديواره سيلندر وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشيد كه در شرايط وخيم، دماي بالا و وارد شدن فشار زياد به موتور هنگام جوش آوردن قطعاتي مثل: بوش پيستون، شاتون، پيستون، ساير واشر ها و حتي سيم كشي و كاتاليزور نيز ميتوانند آسيب جدي ببينند و هزينه بسيار زيادي را براي تعمير به شما تحميل كنند.

همانطور كه گفته شد بسته به خودرو و ميزان مقاومت قطعات موتوري آن، ممكن است قطعات كمتري آسيب ببينند. در خودرو هايي مثل پرايد، پژو 405، پژو 206 و207، دنا و ... ممكن است حتي با يك بار جوش آوردن شاهد نشانه هاي خرابي باشيد اما در خودرو هايي با  موتور هاي قوي تر مثل مزدا 3، تويوتا كمري، هيونداي آزرا، خودرو هاي آلماني تنفس طبيعي (بدون توربو) و ... معمولا با يك يا دو بار جوش آوردن متوجه آسيب هاي وارده به موتور نخواهيد شد. هرچند اين اتفاق عمر مفيد قطعاتي مثل واشر سرسيلندر را حتي در اين خودرو ها نيز كاهش خواهد داد.

هزينه تعمير واشر سر سيلندر و قيمت قطعات

قبل از هر چيز بايد گفت با توجه به اينكه اولين خرابي ناشي از جوش آوردن ماشين، سوختن واشر سرسيلندر است، لذا براي آنكه بتوانيم براورد قيمتي درست از تعمير خرابي ناشي از جوش آوردن ماشين داشته باشيم بايد هزينه تعمير واشر سرسيلندر را بررسي كنيم. همانطور كه گفته شد ميزان آسيب ديدن قطعات موتوري در خودرو هاي مختلف متفاوت است، از طرفي قيمت لوازم يدكي خودرو هاي مختلف و همينطور اجرت تعمير آنها نيز متفاوت است. در اين بخش به حداقل و حداكثر هزينه تعمير خرابي ناشي از جوش آوردن دو خودرو پرايد به عنوان خودرويي اقتصادي و پژو 207 به عنوان خودرويي محبوب كه موتور آن با خودرو هاي زيادي در بازار يكي است خواهيم پرداخت. توجه داشته باشيد، به دليل متغيير بودن اجرت تعمير، بسته به ميزان خرابي و تعميرگاه مورد تاييد شما، در اينجا تنها قيمت لوازم يدكي مورد نياز براي تعمير واشر سرسيلندر بررسي خواهد شد.

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/DarcieHaney3

https://www.pinterest.com/pin/934215516437623162/

https://new.express.adobe.com/webpage/WzG47ExlewfiK

https://sites.google.com/view/khodronevis/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/09/28/khodronevis/

https://www.tumblr.com/darciehaney3

https://myspace.com/darciehaney3

https://disqus.com/by/darciehaney3/about/

https://www.ted.com/profiles/45159138

https://www.behance.net/darciehaney

https://darciehaney3.livejournal.com/profile

https://issuu.com/darciehaney3

https://www.twitch.tv/darciehaney3


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۳:۰۹ توسط:sam موضوع: